Aktualności

Nabór asystentów do Programu "Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością" dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025

         

 

                                                                

                                                                                                                                                                                                                   

Nabór osób chętnych do programu
„ASYSTENT OSOBISTY OSOBY Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ”- edycja 2025”

 

Dyrektor  Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Turku

ogłasza nabór na stanowisko Asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością

          w ramach Programu Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością”- edycja 2025

 

  1. Stanowisko i miejsce pracy: asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością   w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Turku.
  2. Warunki zatrudnienia: umowa zlecenie w trakcie realizacji Programu Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością”- edycja 2025.
  3. Wymagania: Usługi asystenta mogą świadczyć:

Usługi asystencji osobistej mogą świadczyć osoby niebędące członkami rodziny uczestnika, opiekunami prawnymi uczestnika lub osobami faktycznie zamieszkującymi razem z uczestnikiem:

  1. posiadające dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących zawodach i specjalnościach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, siostra PCK, fizjoterapeuta lub, za zgodą realizatora Programu, w innych zawodach i specjalnościach o charakterze medycznym lub opiekuńczym lub
  2. posiadające co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami, np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom z niepełnosprawnościami w formie wolontariatu, lub
  3. wskazane przez uczestnika lub jego opiekuna prawnego (w przypadku osoby małoletniej albo ubezwłasnowolnionej całkowicie) w Karcie zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025, której wzór stanowi załącznik nr 7 do Programu.

Posiadanie doświadczenia, o którym mowa w pkt 2, może zostać udokumentowane pisemnym oświadczeniem podmiotu, który zlecał udzielanie bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami. Podmiotem tym może być również osoba fizyczna (a więc nie tylko osoba prawna, czy jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej), która zleciła udzielenie bezpośredniej pomocy osobie z niepełnosprawnością. Ocena posiadania przez osobę doświadczenia w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami należy do realizatora Programu.

 

Usługi asystencji osobistej polegają w szczególności na wspieraniu przez asystenta osoby  z niepełnosprawnością we wszystkich sferach życia, w tym:

  1. Wsparciu uczestnika w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej,
  2. Wsparcie uczestnika w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu rólw rodzinie,
  3. Wsparciu uczestnika w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania,
  4. Wsparciu uczestnika w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem.

 

Wykaz dokumentów wymaganych przy składaniu ofert:

  • CV- Curriculum Vitae
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych
  • oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
  • oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz pełnej zdolności do czynności prawnych,
  • oświadczenie kandydata o następującej treści: „Oświadczam, że nie byłam/byłem skazana/y za umyślne przestępstwo, umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe”,
  • kopie dyplomów, świadectw potwierdzających wykształcenie,
  • kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe ( kopie świadectw pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu),
  • kopie innych zaświadczeń dokumentujących posiadane umiejętności, ukończone kursy, studia podyplomowe, itp.

Oświadczenia składane przez kandydata oraz CV muszą być opatrzone jego podpisem.

 

Osoby zainteresowane proszone są o dostarczenie kompletu dokumentów w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Asystent osobisty osoby z  niepełnosprawnością” w terminie  do dnia 10.01.2025r. do godziny 15:15 pod adres:

 

 

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Turku

ul. Konińska 4

62-700 Turek

tel. 280 36 62

 

Zobacz także...

Promowanie idei Wolontariatu

Promowanie idei Wolontariatu

W ramach realizacji działania projektu "Wielkopolskie telecentrum opieki" - spotkanie koordynatora wolontariatu z młodzieżą....

Podziękowanie

Podziękowanie

O tym KIM JESTEŚMY nie świadczy wykształcenie, majątek, wygląd, talent...... ale to jak traktujemy DRUGIEGO CZŁOWIEKA W...

Bal dla Osób z Niepełnosprawnościami

Bal dla Osób z Niepełnosprawnościami

Kolor, błysk, po prostu kicz!!! KICZ PARTY to tematyka VII Balu Karnawałowego dla Osób z Niepełnosprawnościami, który odbył...

Wolontariusze na WOŚP

Wolontariusze na WOŚP

Centrum Wolontariatu i Organizacji Pozarządowych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Turku jak co roku wspierało turkowski WOŚP. Cały...

Charytatywny Maraton Pływania dla Edwarda

Charytatywny Maraton Pływania dla...

W piątek 24 stycznia odbył się Charytatywny Maraton Pływacki - pływamy dla Edwarda. Akcję wspierali Wolontariusze i pracownicy Miejskiego...