Aktualności

Ogłoszenie o naborze asystentów w ramach Programu "Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością" - edycja 2024

 

  

Nabór osób chętnych do programu
„ASYSTENT OSOBISTY OSOBY Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ”- edycja 2024”

 

Dyrektor

Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Turku

ogłasza nabór na stanowisko asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością

w ramach Programu Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej  w Turku
„Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością”- edycja 2024

 

  1. Stanowisko i miejsce pracy: asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością  w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Turku.
  2. Warunki zatrudnienia: umowa zlecenie w trakcie realizacji Programu Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby z  niepełnosprawnością”- edycja 2024.
  3. Wymagania: Usługi asystenta mogą świadczyć:

Usługi asystencji osobistej mogą świadczyć osoby niebędące członkami rodziny uczestnika, opiekunami prawnymi uczestnika lub osobami faktycznie zamieszkującymi razem z uczestnikiem:

1) posiadające dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących zawodach i specjalnościach: asystent osoby niepełnosprawnej2), opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, siostra PCK, fizjoterapeuta; lub

2) posiadające co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w   udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami, np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom z niepełnosprawnościami w formie wolontariatu; lub

3) wskazane przez uczestnika lub jego opiekuna prawnego (w przypadku osoby małoletniej albo ubezwłasnowolnionej całkowicie) w Karcie zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2024, której wzór stanowi załącznik nr 7 do Programu.

Posiadanie doświadczenia, o którym mowa w pkt 2, może zostać udokumentowane pisemnym oświadczeniem podmiotu, który zlecał udzielanie bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami. Podmiotem tym może być również osoba fizyczna, (a więc nie tylko osoba prawna, czy jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej), która zleciła udzielenie bezpośredniej pomocy osobie z niepełnosprawnością. Ocena posiadania przez osobę doświadczenia w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami należy do realizatora Programu.

W przypadku, gdy usługi asystencji osobistej będą świadczone na rzecz dzieci z niepełnosprawnościami do ukończenia 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności - konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji, w odniesieniu do osoby, która ma świadczyć usługi asystencji osobistej, wymagane jest także:

1) zaświadczenie o niekaralności;

2) informacja o niefigurowaniu w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym

w postaci wydruku pobranej informacji z Rejestru;

3) pisemna akceptacja osoby asystenta ze strony rodzica lub opiekuna prawnego

dziecka z niepełnosprawnością.

 

Usługi asystencji osobistej polegają w szczególności na wspieraniu przez asystenta osoby z niepełnosprawnością we wszystkich sferach życia, w tym:

  1. Wsparciu uczestnika w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej,
  2. Wsparcie uczestnika w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról w rodzinie,
  3. Wsparciu uczestnika w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania,
  4. Wsparciu uczestnika w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem.

 

Wykaz dokumentów wymaganych przy składaniu ofert:

  • CV- Curriculum Vitae
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych
  • oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
  • oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz pełnej zdolności do czynności prawnych,
  • oświadczenie kandydata o następującej treści: „Oświadczam, że nie byłam/byłem skazana/y za umyślne przestępstwo, umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe”,
  • kopie dyplomów, świadectw potwierdzających wykształcenie,
  • kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe ( kopie świadectw pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu),
  • kopie innych zaświadczeń dokumentujących posiadane umiejętności, ukończone kursy, studia podyplomowe, itp.

Oświadczenia składane przez kandydata oraz CV muszą być opatrzone jego podpisem.

 

Osoby zainteresowane proszone są o dostarczenie kompletu dokumentów w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Asystent osobisty osoby z  niepełnosprawnością” w terminie  do dnia 08.09.2023r. do godziny 15:15 pod adres:

 

 

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Turku

ul. Konińska 4

62-700 Turek

tel. 280 36 62

 

 

 

 

 

Zobacz także...

Kolorowe wakacje na Osiedlu Spółdzielców

Kolorowe wakacje na Osiedlu...

Podsumowanie Kolorowych Wakacji na ul. Spółdzielców w dniach 15.07.do 19.07.2024r. To był upalny tydzień z Kolorowymi Wakacjami...

Program  Opieka 75+

Program " Opieka 75+"

Gmina Miejska Turek/ Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Turku przystąpiła do realizacji programu Ministerstwa Rodziny, Pracy i...

26 czerwa Międzynarodowy Dzień Zapobiiegania Narkomanii.

26 czerwa Międzynarodowy Dzień...

Międzynarodowy Dzień Zapobiegania Narkomanii 26 czerwca przypada Międzynarodowy Dzień Zapobiegania Narkomanii ustanowiony przez Zgromadzenie...

Urząd Miejski informuje!

Urząd Miejski informuje!

Bon energetyczny jest świadczeniem pieniężnym, które będzie wypłacane jednorazowo gospodarstwu domowemu w 2024 r., ale tylko takiemu o...